THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, December 21, 2010

999..!!!

aper yg gempar nih??ttbe xde angin xde taufan kn..ttbe jer hasni ckp gempar..hehe...sjer nk m'hangatkn suasana...huhuhu...alkisah nyer begini... td, dikawasan kejirann umah pkck sy,..bru jer berlaku 1 kes pembunuhan..dimate owner 1 kedai boorng ni mati di tembak di kepala..hasni n family pkck bru jer lepasi kedai owner ni tok mkn di luar..xsgka..xsmpai sejam..kami dikejutkn oleh bad news nih..si mati mati ditembak dikepala..lau nk taw,kwsn tu kira ramai org jg la..dpn kedai borong ni,de jer kedai mkn..guess benda nk jd kn..sesiapa kt situ pasti xsgka de pembunuh upahan yg brani n snggup tok tmbk si mati dlm jrk dkt..wahh..scary beb.. kami melepasi kwsn kejadian untuk smpi ke umah..n sperty yg dijangka,sepasukan polis telah tiba di sane..mmg ramai jg la org kt kwsn tu..jln pon sesak jg..hmm lau dh ajal kn..tp de 1 persoalan..knp de oorg nk bunuh si mati nih??si mati ni cina..adalah de kaitan dgn kongsi gelap??hmm..biarlah pihak polis yg membongkar..huhuhu...

Monday, December 20, 2010

PERHATIANN..!!!

PESANAN PENTING UNTUK SEMUA WANITA YANG PERGI KERJA, KOLEJ, ATAU SEKOLAH PERSENDIRIAN.. jika anda t'jumpa bdk kecl sdg menanges ats jln, yg memberi anda alamatnye n meminta anda m'hantarnye ke almt trsbt, SILA bawa ke balai polis. X kira apa yg anda mahukan lakukan, JANGAN bawanye ke almt yg diberikan. ini adalah taktik baru untok merogol wanita& merompak. sila sebarkan pesanan ni kpda rakan anda agar mereka tahu perkara yg perlu dilakukan demi untuk mgelakkn perkara xdi ingini berlaku..sekian..dr ASP AHMAD KUMAR D9 BUKIT AMAN.. well..ni la msg yg hasni trima mlm ni..ttb jer dpt msg dr ASP ni..well,xtaw la btol ker x kn mklumat nih..yg si ASP tu pon ntah wujud ker x..ttb jer bg msg kt hasni..terkejut jg taw..igtkn psl dpt duit ag ker..hape ker kn..xsgka,mcm2 teknik yg pnjenayah ni lakukn..xhbes2 nk myeksa wanita..aper,igt kmi ni warga lemah yg senng ditindas???kami pon de harga n maruah diri..jgn igt kami ni mudah ditindas..hasni xtaw la berita ni boleh percayer ataw x tp at least, bg pgajaran labuat kaum wanita terutamanye lah..kaum llaki pon kne la amik taw mne taw2 terkene ker kn..xkne rogol,kne rompak..yg plg dasyat tuh..membunuh..sng2 jer nyawa melayang.. jenayah rogol skg dh makin kejam..lau dulu hanye rogol skg rogol n bunuh..bunuh lak dgn cr kejam..nauzubillah..aper nk jd dgn manusia nih..xde perikemanuasiaan ker??cubelah igt Tuhan..mgkin,inilah yg selalu alim ulama katekan..lau xcukup iman di dada, kurang ajaran agama, mcm2 perkara xelok berlaku..kita xperlu lah nk mgikut org..yg penting sendiri taw aper tuh salah n betoll.mmg trang tang tang rogol n merompak tuslah..hey,come on la..ORG BUTA N BISU pon taw la benda tuh slah...malu la sikit..kita dh abad ke 21 taw..bkn zaman batu ag..lau dh xtahan sgt nafsu tu,kawen jer trus..xpon,g cr pelacur ker...at least,nyawa xmelayang kn..but then, nk langgan pelacur pon xboleh sbb sengket sgt..dh bodo xmo belajar tggi2...malas nk berusha, cr jln mudah dgn merogol..sungguh sempit pemikiran org2 sebegini..choyyy...!!!!... sedarlah..hdp kt dunia ni xlame..buat per nk kejar keseronokan di dunia yg sedia maklum sementara ni..bek la kejar yg kekal kn..wallahualam...

Sunday, December 19, 2010

teruklah camni...!!!!

zen men bANN???berat dh nekkk...!!!..arrgggghhhh..xleh jadi nih..cne nk kurus nih??ce gtaw hasni balik..adoy..pnt dh bersawah padi kt kedah tu..dgn harapan nk kurus..rupenyer..berkecai tgh jalan..en. Lemak dtg balik..wahh..sungguh jelez anda dgn sy yer en.Lemak..
huh...nk buat cner kn..blik uma dok goyang kaki.mkn mama masak..pg papa beli ns lemak,..tgh hari mama masak..ptg lak mknn ptg..mlm pon de lagi...ha,ni sume slah mama n papa..sape suh bagi hasni mkn??agak2 la nk bg mknn pon..hahaha..choyyy punye anak..ade ke ckp cmtu kt papa n mama sendiri kn..well,nk buat cner..hasni dilahirkn oleh keluarga yg perut nasi..mesti mkn nasi lor..huhuhu...mama lak..mmg superb chef...skejp jer dh msk..sdp lak tuh..xleh tolak..adoy...
td siang p timbang berat..mak aihh..sudh bermaharajalela en.Lemak nih..tu yg dok pk cne nk bg nyah sume pendengki2 nih..aleh2,g bli yogurt..bajet nk kurus la kn..xdenyer la hasni oii...lau selera dh mcm org mgandung tu,xpyh la nk tahan2..hasni bru jer berniat hari ni nk kurangkn mkn..aleh2..ptg td mama buat kek coklat kukus..mlm lak bubur cacar..perggghhh..mane nk tahan nih..nafsu giler mkn dh nek..papa lak bli sup ekor nk mkn..ha,amik la ko hasni..melantak la ko puas2 hasni..adoy...
haha,paper pon..syg papa n mama sgt..sb hasni nk mkn aper sume dyorg beli..terharu sgt2...terima kasih...huh..ok..nk g ngap jap yer..daaa
p/s= malas nk snap picture..google jer cn sng..heheh

Friday, December 17, 2010

ttbe suke lak ..

holla..entry kali ni nk cite pasal muvi the percy jackson n the lightening thief..well..filem ni mmg dh lme tayang pon..hasni jer yg lmbt..hehe..sedey jer..cite noi pon amik kt aida..well tengs aida..hehe..cite mmg best..btol ckp aida..huhu..cite die psl raja kristian nih..Zeus ni la..xmo de kaitan dgn manusia la..den,de la manusia sepruh dewa..cite die xbosan..suke jer..hehe..cne dak percy ni dr xtaw die ni ade darah dewa la konon2 nyer..cne die nk pertahankn dirinye dr dianiayai ..cz rata2 org dikalagan dewa percya die ni la pencuri tuh..mcm2 la berlaku..rugi la xtgk
ha,ni la cite percy tuh..hehe
the statue of Zeus at the olympius..
well..naper de Zeus ni??well,sjer nk cite..memandangkn cite percy ni psl Zeus kan..well, statue ni senarnyer slah 1 dari 7 wonders in the world..besela..org dulu2 punye taksubnyer...mcm2 la..statue ni kt Greece..ala,besela..ngr kristian kn..mesti de menda2 cmni..
hasni juz nk share psl 7 wonders ni..bkn nk promote kristian taw..nauzubillah..xde niat pon nk pk cmtu..juz sbg pengetahuan..harap kowg phm..hehe

Wednesday, December 15, 2010

ulasan-ulasan..

holla...namaste...hehe...naper entry kali ni psl ulasan??nk ulas aper nih??ttb jer kn...well..dh lme nk buat entry psl ulasan ni..tp tenet asyik gelong jer..terbantut lak nk update blog..al kisah nyer..ahad lepas hasni g ou..jln2..boring selepas pnt mnjadi baby siiter..well g tym Y.E.S..year end sales..mmg sume kdi sales la..rambang mate kowt..haha..hasni smpt la bli spasg 2 baju kt JJ...den tgk la wyg..wyg aper??
1. ok wayang yg dipilih ialah harry potter and the deadly hallow..
well...cite die mmg best..pnh dgn aksi..berdebar2 taw..dlm cite ni,penonton akn ditatang dgn sume perasaan..perasaan terkejut,lawak even sedih..well,hasni hampir nages la bile part salah seorg kembar tuh kne serang n putus tliga demi nk selamatkan harry..waa..terharu taw..den ade la certain2 yg lawak..xdela dull sgt kn..sb hasni dh bce buku last harry potter nih,so,hasni dh dpt agak la jln cite die cner..besela..mne nk same kn dlm bku n film kn..well rugi sape yg xtgk film nih..finally hajat hasni tercapai jg nk tgk final cite ni kt wyg..bersama insan tepilih lak tuh..terharu,..thanx pda yg meneman...wink2..rate film 4 bintang..huhu
2..kenny roger roaster..
ni picture kt google jer..hehe..amik picture tym tu cz lupe la..lapa sgt smpi lupe nk amik pic..heh
setelah pnt menonton,perut pon ula berdondang sayang kn..even dlm wyg dok mgunyah popcorn(kewajipan dlm menonton), perut still lapa..hik3..so,kenny la pilihan yg terbek..since hasni xnah mkn kenny,so,teringin la nk mkn..ema ckp sedap..aida ckp sdp..brtambah2 la nafsu nk mkn..huhu..well..kt kenny ni,hasni pilih quater set..cukupla tok sorg kn..quater set ni de 1 choice..
1. original/black pepper= rm15.90
2. bbq=rm16.90
set quater ni sekali dgn 3 side dishes dgn muffin..side dishes die de byk..so,kne pndai pilih la..hasni pilih fresh fruit dgn mash potato..hehe..mmg sedap..try la..xrugi pon..hehehe
3..oh my lady..
waa...hencem kn llaki yg dok tgh2 tuh..lau nk taw,die tu la buah hati mgarang jantung hasni..hehehe..nama nyer CHOI SI WON..sudah diangkat menjadi tunang..wahhh..mati hasni lau si **** bace..hahaha...well hasni tgk cite ni semate2 sb siwon la..wahh..hencem giler..can't take my eyes on u la...well cite die bertemakn romantik komidi..hehehe..nsb la cite ni start tym hasni dh cuty..so,de chance la..senin lepas last episod die..wahh..xsgka,not bad jg lakonn die..lawak jer..dh final episod kn,mesti la de ehem2 scene..ha,jgn pk bkn2..kissing scene jer..wa,dyorg bercium dowh..geram jer..wiwiwi..well,nsb dlm drama jer..sohasni xkesah...hahaha..bunyi cam fanatic kn..ha,mmg pon..saper xmrh lau tunang sendiri dok peluk2,cium kn..even dlm drama..hahaha...k2, xmo la emo..haha...gile la ko hasni...sedar sikit diri boleh x..hehehe...aper2 pon..go siwon..lakonn yg memberangsangkn..well done..!!

Tuesday, December 14, 2010

RAHSIA PERSONALITI WARNA MELALUI TARIKH LAHIR

hye2..aper kbr??hehe..entry kali ni hasni nk share psl rahsia personality melalui tarikh lahir..mcm2 org predict psl personaliti manusia kn..ade yg betol..ade yg x..kite sbgai umat islam..adalah haram nk mempercayai ni sumer..tp kalau sekadar mau mengetahui tnpa ade niat len..xpe kn..yg pntg,niat kite..kite hndaklah percyer pada Allah..hasni jujur ckp,hasni suke tgk ramalan2 psl personality ni..tp xamik endah pon..lau btol pon,sekadar kebetulan jer..oleh tu,hasi nk share sikit la psl ramalan yg hasni cr..

Jadi, sekiranya tarikh lahir kamu jatuh pada 24hb Februari, bermakna kamu mewakili warna kuning. Setelah kenal pasti warna kamu, bolehlah kamu melihat keperibadian diri kamu menerusi warna tersebut.

23 hingga 1hb Disember – Merah

2 hingga 11hb Januari – Oren

12 hingga 24hb Januari - Kuning

25hb Januari hingga 3hb Februari - Merah jambu

4 hingga 8hb Februari – Biru

9 hingga 18hb Februari - Hijau

19 hingga 28hb Februari – Perang

1hb Februari hingga 10hb Mac - Aqua (Biru kehijauan)

11 hingga 20hb Mac - Lime 21hb Mac – Hitam

22 hingga 31hb Mac - Ungu

1 hingga 10hb April - Biru

11 hingga 20hb April – Perak

21 hingga 30hb April - Putih

2 hingga 14hb Mei - Biru

15 hingga24hb Mei - Emas

25 hingga 3hb Jun - Krim

4 hingga13hb Jun - Kelabu

14 hingga 23hb Jun - Maroon

24hb Jun – Kelabu

25 hingga 4hb Julai – Merah

5 hingga 14hb Julai - Oren

15 hingga 25hb Julai – Kuning

26hb Julai hingga 4hb Ogos - Merah jambu

5 hingga 13hb Ogos – Biru

14 hingga 23hb Ogos - Hijau

24hb Ogos 2hb September - Perang

3 hingga 12hb September - Aqua (Biru kehijauan)

13 hingga 22hb September – Lime

23hb September - Olive

24hb September hingga 3hb Oktober – Ungu

4 hingga 13 Oktober - Biru

14 hingga 23hb Oktober - Perak

24hb Oktober hingga 11hb November – Putih

12 hingga 21hb November - Emas

22hb November hingga 1hb Disember – Krim

2 hingga 11hb Disember - Kelabu

12 hingga 21hb Disember - Maroon

22hb Disember - Teal

MERAH

Selalunya mereka yang mewakili warna merah yang garang ini seorang yang comel dan disayangi ramai. Kamu juga suka disayangi dan menyayangi. Kamu juga sentiasa ceria dan gembira namun kadangkala dilanda 'angin satu badan'! Teman/kekasih yang diingini ialah mereka yang mudah diajak berbincang dan boleh membuatkan dirinya rasa selesa bila berdampingan dengan mereka.

KRIM

Ha! Kamu ini seorang yang suka bersaing dalam apa juga bidang yang kamu ceburi dan ingin berjaya. Tapi persaingan secara sihatlah. Kamu juga bersikap suka mendorong orang lain untuk mencapai apa yang diidamkan. Namun kamu cukup takut akan 'kehilangan' sama ada teman ataupun kekasih! Selain itu, sudah tentunya kamu seorang yang ceria selalu! Sebagai seorang kawan, kamu boleh dipercayai 100% dan setia pada janji.Dari segi percintaan, kamu amat berhati hati dalam menjalinkan hubungan cinta dan tak mudah jatuh cinta hingga kamu rasakan menemui seseorang yang benar-benar kamu cintai! Ketika itu, kamu tak perlukan masa yang lama untuk melafazkan sayang!

TEAL (Warna Kayu)

Bukan main lagi kamu ni yek! Tak kira lelaki ataupun perempuan,terlalu menitikberatkan soal kecantikan dan penampilan fizikal diri kamu. Kamu sering melakukan kesilapan dalam membuat keputusan lantaran sikap kamu yang suka sangat ambil mudah terhadap sesuatu masalah. Manakala dalam memilih pasangan, kamu bercitarasa cukup tinggi. Kamu tak akan pilih yang sebarangan saja! Kamu juga suka memerintah dan gemar orang lain menurut perintah kamu. Walau bagaimanapun, sikap kamu yang peramah membuatkan diri kamu punya ramai teman.

MERAH JAMBU

Kamu akan berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga yang kamu lakukan serta suka menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang orang di sekelilingnya. Namun kamu sukar untuk dipenuhi keinginannya dan sering saja berpra sangka buruk terhadap orang lain.Dari segi percintaan kamu mengimpikan percintaan yang penuh dengan keindahan semata.

HIJAU

Salah satu kelebihan yang kamu miliki ialah cukup pandai menyesuaikan diri dengan orang yang baru di kenali. Mungkin kerana sikap kamu yang tidak begitu pemalu namun dalam tidak sedar kamu boleh membuatkan orang lain kecil hati dengan kata kata kamu saja! Kamu juga ingin diri kamu disayangi dan diberi perhatian penuh oleh kekasih hati. Namun selalunya mereka ini lebih rela maintain single hingga berjumpa dengan jejaka/gadis yang benar benar sesuai untuk dirinya!

EMAS

Kamu seorang yang tahu apa yang kamu lakukan, yang mana betul dan silapnya. Kamu juga seorang yang mudah bergaul dengan sesiapa saja dan ceria serta tak suka bersedih biarpun pelbagai masalah yang menimpa. Dalam soal percintaan, kamu sukar berjumpa dengan orang benar-benar kamu sukai tapi sekali kamu menemuinya pasti tidak akan kamu lepaskan begitu saja. Bila sekali gagal, sukar untuk kamu jatuh cinta lagi untuk kali yang seterusnya dalam tempoh yang lama.

KUNING

Kamu seorang yang manis, tenang dan sopan. Sebab itulah kamu dipercayai oleh orang-orang yang ada di sekeliling kamu. Selain itu, kamu juga lebih suka menguasai dalam sesebuah perhubungan termasuklah soal cinta.Kembang semangkuk hidung bila tiap kehendak kamu dituruti oleh si dia! Kamu juga mampu membuat keputusan yang tepat kerana fikiran kamu yang jauh ke depan. Tapi, jangan tak tahu. Kamu ni jiwang karat juga orangnya. Sentiasa saja berminta hal-hal yang romantik bersama si dia. Alahai!

MAROON

Bagi kamu yang mewakili warna maroon ini, kamu digambarkan seorang yang bijak dan tahu apa yang terbaik untuk diri kamu. Namun kamu juga suka melakukan sesuatu itu menurut kehendak dan pendapat kamu sendiri tanpa pedulikan perasaan atau pendapat orang lain. Itulah yang menjadi masalahnya! Dari segi percintaan, kamu cukup sabar dan tidak terburu-buru untuk menjalinkan percintaan. Kamu juga terkenal dengan sikap setia kamu dalam perhubungan!

OREN

Syabas! Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas tiap perbuatan yang kamu lakukan. Baguslah macam tu. Kata orang, berani buat beranilah tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang di sekeliling kamu dan ini membuatkan diri kamu disenangi ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya. Menyentuh soal perhubungan, kamu sebenarnya seorang yang sukar untuk mempercayai orang lain tapi bila kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan percayakan dia! Begitu juga dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu amat penting!

UNGU

Amboi! Kamu ini gadis/jejaka misteri rupanya Tak ramai orang yang dapat mendekati diri kamu kecuali orang yang benar-benar kamu percayai. Walaupun begitu, kamu tak pernah pentingkan diri sendiri dan agak mudah terpengaruh dengan perkara-perkara yang baru bagi kamu. Mood memainkan peranan penting mempengaruhi kehidupan kamu seharian. Jika kamu rasa gembira, sudah tentunya hari itu menjadi hari yang paling ceria bagi diri kamu dan begitu juga sebaliknya. Dalam menjalinkan percintaan, kamu lebih cenderung untuk memilih mereka yang punyai kedudukan dan agak stabil kewangan mereka.

WARNA BUAH LIMAU (LIME)

Sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat dikagumi ramai. Tapi jangan tak tahu, kamu juga mudah rasa tertekan bila dilanda masalah. Selain itu, kamu boleh dikatakan agak cerewet juga kerana perkara-perkara kecil pun kamu amat prihatin! Pun begitu, kamu punya personaliti tersendiri yang membuatkan orang ramai menyukai diri kamu. Amboi! Kamu ini rupanya seorang kekasih yang kuat cemburu yek?

PERAK

Ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah kamu turut berbakat dalam bidang yang berkaitan dengan seni.Walau bagaimanapun kamu sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga! Namun sikap kamu yang suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan keadaan…bukan apa, kamu suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat sejauhmana kebolehan diri. Dari segi perhubungan cinta, kamu lebih suka bersikap 'hard to get' untuk menduga keikhlasan hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan tak begitu stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati juga suatu hari nanti.

HITAM

Kamu gemar kehidupan yang mencabar dan punya keberanian untuk melakukan apa saja. Sebab itulah, usah ada sesiapa yang cuba mencabar kamu kerana kamu ni kan pantang dicabar. Tapi kamu tak begitu gemarkan perubahan mendadak dalam hidup kamu. Namun sekali kamu membuat keputusan, ia sukar untuk diubah oleh orang lain. Kisah cinta kamu juga begitu mencabar dan perlukan banyak kesabaran jika inginkan perhubungan itu berkekalan. Belajarlah untuk bertolak ansur sikit!

WARNA BUAH ZAITON (OLIVE)

Bagi kamu yang mewakili warna ini dikatakan seorang yang baik hati dan suka menolong orang lain. Sebab itu juga kamu tak sukakan keganasan. Kamu juga bijak menyesuaikan diri dengan teman-teman hingga membuatkan kamu menjadi 'favourite' di kalangan mereka. Sememangnya kamu seorang yang baik hati dan sentiasa ceria. Namun ingat, jangan terlalu percayakan orang lain membabi buta. Dalam soal cinta, kamu cukup menenangkan hati si dia dan tak suka cari pasal!

PERANG

Kamu seorang yang cukup aktif dan tak suka duduk diam saja. Pelbagai aktiviti yang dilakukan bagi memenuhi masa lapang. Sebagai seorang teman, kamu sentiasa menyokong tindakan positif teman-teman yang lain. Pun begitu, kamu sukar untuk didekati dan agak sombong jika tak boleh sesuaikan diri dengan seseorang. Dalam soal cinta, kamu mudah jatuh cinta. Tapi bila kamu sedar cinta kamu itu tidak berbalas, kamu cepat putus asa dan mengalah dengan mudah. Macam tu pulak? Seharusnya kamu perlu kikis sikap itu dan cuba berusaha untuk mengambil hati si dia. Mungkin 'rezeki' kamu untuk memilikinya nanti?

KELABU

Kebanyakan mereka yang diwakili oleh warna Kelabu ini sangat menarik orangnya dan aktif. Kamu juga ingin diri kamu dikenali orang ramai dan menjadi kepantangan kamu pula sekiranya tidak dilayan dengan adil oleh sesiapa saja! Kamu juga seorang yang tidak gemar menyimpan apa juga perasaan di dalam hati dan lebih suka meluahkannya. Sesekali kamu boleh bersikap pentingkan diri sendiri. Namun kamu amat pandai menawan hati orang lain apatah lagi dengan sikap humor yang kamu miliki itu.

BIRU

Ternyata kamu seorang yang punya keyakinan diri yang rendah dan terlalu pemilih sangat. Tak bolehlah macam tu. Itu adalah sikap negatif yang harus kamu ubah kerana mendatangkan kerugian pada diri kamu sendiri. Selain itu, kamu juga cederung ke arah kesenian dan sememangnya kamu berbakat dalam bidang itu hingga mampu menjadikan kerjaya berkaitan dengan seni sebagai kerjaya tetap. Soal cinta pula, kamu mudah sangat jatuh cinta tapi seringkali juga putus cinta. Mana taknya, orang lain bercinta kamu pun hendak bercinta. Tapi kamu bukan benar-benarmenyintai si dia setulus hati. Silap sendiri lah kan? Kalau kamu mahukan hubungan itu berpanjangan, kamu harus bersikap lebih serius dan ikhlas.

BIRU LAUT

Kamu mencintai diri dan kehidupan kamu sendiri melebihi segala-galanya.Bagi kamu, jika kamu tak sayangkan diri sendiri kamu siapa lagi? Kamu juga seorang yang berpersonaliti menarik hingga sering menjadi perhatian ramai. Selain itu, kamu juga berpandangan jauh untuk masa depan. Tapi berhati hati dengan sikap pemarah kamu tu. Sekali kamu marah pada seseorang, sukar kamu nak melupakannya. Jadi, belajarlah memaafkan orang lain. Sebab itu juga kamu sering bertengkar dengan si dia. Mana taknya, kamu ego sangat nak maafkan orang lain sedangkan kamu sendiripun ada melakukan kesilapan!

PUTIH

Kamu punya matlamat yang jelas dalam hidup dan berusaha keras untuk mendapatkannya. Orang lain juga sering memberikan penghargaan tinggi terhadap kamu memandangkan kamu agak berkebolehan dalam pelajaran/kerjaya. Walau bagaimanapun, kamu ini kuat cemburu orangnya dan kadangkala sukar nak bekerjasama dengan orang lain. Perhubungan cinta kamu juga sering tegang dek kerana sikap cemburu kamu terhadap si dia. Cemburu itu memang tanda sayang tapi kalau dah melampau tu, cemburu buta namanya!

BIRU KEHIJAUAN (AQUA)

Mak oi! Angin satu badan kamu ini rupanya. Senang sangat mood kamu berubah secara tiba-tiba hingga kadangkala buat orang lain bosan. Mungkin sebab itu juga membuatkan kamu kadangkala lebih suka menyendiri melayan perasaan tapi kamu suka melancong untuk meluaskan pengalaman. Kamu juga seorang yang jujur dan mudah percaya kepada orang lain.Dari segi percintaan, kamu sukar menemui cinta sejati dan sikap terlalu mudah percaya pada orang lain membuatkan kamu sering tertipu serta gagal dalam bercinta...!

Oleh itu, percaya boleh, tapi jangan membuta tuli, kelak memakan diri! ni hanyer tok suke2..sebarang persamaan hanyer kebtulan shje..hehe..

Thursday, December 9, 2010

jelez...

sempena nk jelez nih?hehe..jelez dgn best friend hasni la..cz die dpt result superb..4.0 taw..the highest lak tuh..gpon..die mmg pndai..nk bwt cner..dh rezeki die..my result lak,even lulus sumer,hasni still xpuas hati..ntah mne silapnyer pon xtaw..nk kate xstudy..dh bagai nk pecah pale dok mghafal sumer..hanye sbb satu paper soklan pyh giler..hbes jatuh pointer..waaa...bile hasni nk dekan nih???im dying to hold it once..ya Allah..tlg la hambamu ini..hasni sedih la..well..jelez2 hasni bkn bersifat negative..it motivate me to improve better..xnah hasni jelez yg berunsurkan negative..mayb ni bkn jelez..mgkin sbb hasni ni competetive person..mcm xboleh tgk org lbh dr hasni kowt..kalau boleh hasni nk hasni same level o lbh dr org len..lau tgk org lbh skit,mula la rse xsng..rse nk berttanding jer dgn dyorg..ni sifat buruk ker?ntah la..so far,its motivate me,, sem dpn,hasni akn gandakan usha hasni ag..bermati-matian..biarlah final t hasni all out habes-hbesan..sem dpn..its all new of me..watch out guys..hehe..(p/s= ntah2 msih sme..hehe)

Tuesday, December 7, 2010

baby sitter..

aloha..hehe..pg td bru je post 2 entry kn..skg lak post lg entry..well penyakit rajin ttb dtg la..nk buat cner..sush kn..perangai malas ade pon sush..perangai rajin pon sush..boleh x xnk perangai2 nih??haha..i guess no la kn..mesti kne ade salah satu..xpon.,.balance..sush la nk balance..xde penimbang..penimbang berat adela..bole sukat x agak2??haha..aper yg hasni mgarut nih??..aigoo... ok..citer pasal baby sitter ni..tu la keje hasni tym cuty sem..well,nk bwt cner kn..kne la jaga ank pkck..mkck hasni tghj mgandung..agak sarat la..pkck lak keje n now outstation..so,hasni la kne temankn mkck jap..tp xper..dpt gak la upah..ngeh2..dpt la mkn nandos 4 the 1st tym..huhu...dpt g jejalan..dpt g tgk film ngankung...dok umah pkck ni mewah skit mknn..serba serbi ade..nk amik jer mkn..mne la lemak2 hasni xnek blk kn..hhu.. kezen hasni arisya namanye..very2 de active..smpi mummy n papa die pon xlarat nk jaga..tp budak nyer comey..cantek..t hasni tunjuk picture die kay....jg die xdela sush ..bgn pagi mandi kn die..yg bestnyer..1st tym bsuh taik budak..masyaALLAH..BUSUK giler taik budak nih..5minit gak la hasni termanggu dlm bilik air nk bsuhkn arisya nih..dlm pale dok pk teori2 ni bsuh taik budak..haha..siot kn..arisya ni ank manja..pg2 nk mkn nugget..nugget lak yg sdp2 jer..brand nk tempura..tgh hari kurung die dlm bilik..kasi tdo la..huhu..den ptg bgn mandi kn die..bg la mkn aper yg patud..nk msk ns..malas la pulak..so..bg jer la junk food ker,roti ker..hahaha... kenangan best sem ni jg arisya bile die gigit bahu hasni 3x..perghh..sakit giler beb..tmpt yg smer die gigit lak tuh..mau nages hasni..nk bls blek,masih budak kn..siap la arisya ni..dh bsr,akak hasni tuntut blek ggtan anda tuh..lau nk taw..arisya ni umo bru 2 tahun..ok jgn la bwt muke terkejut tuh..haha..makna kata bza umo hasni dgn arisya is 18 tahun,,..tu blom lg adek die yg otw tuh kn..tu blom campur2 dgn ank pkck yg bongsu lagi..alahai..sng citer..hasni kawen pon kezen2 hasni masih kecik..sgt la xsesuai nk pggil akak hasni..silap2,dyorg pggil hasni acik ker,mkck ker..dh jd mcm mkck saudara lak yer..padahal kezen jer..huhu..besela..nk buat cner kn.. aii..bile la dpt blek uma nih..rindu kt mama sgt2..nk mkn mskn mama n papa..nk tgk muvi..nk tgk yuri la..nk g date pon sush..hasni sedey xdpt g date ag..waaa...xde kesempatan tol..mama pon xkesah hasni jd baby sitter.,.tlg family kn..saper ag nk tlg lau bkn kite..huhuhu.. waahh..pjg lak entry kali nih..blas dendam punye psal la kn..huhu..xperla..bile lagi kn..t bile pyakit mlas dtg..ntah bile nk update entry baru..k la..dh tgh hari..mau g msk n mandi..wiwiwiwi..best mandy lambt2..btol kate saleh..xmandy mmg best..(p/s=bile ntah die kate..hahaha)..till den..bubye..

kite jawab tag yer..~~

huhuhu...entry kali ni sbb sy telah di tag oleh kwn2..even xcukup 25 pon..hasni ttp bwt jg la tag ni demi mereka..huhu..ha..sbb penyakit malas sdg melanda..hasni xkan tag saper2..yeahh..mesti kowg gumbira kn..hahaha...yelah..kwn [pon xramai..nk tag saper jer kn..so..bek hasni jwb tag org..hbes citer..xdela sape2 sentap lak lau asni xjawab kn..hehe..ok..let's goon..!!
  • papa n mama beri name HASNIFALINA BT RAMLEE..unik kn name sayer..
  • name diusulkn leh mkcik sempena nama DJ radio..so, i guess sb tulah hasni ni talkative kn..heheh..
  • yg unik nyer,de la hamba Allah ni nama sama seperti hasni cume bapak len2..yg mgejutkan,sb nama die hasnifalina pon same which is sempena nama DJ radio..huhu..kebetulan sungguh..
  • lahir kt HBKL pd 13 JUN 1990..yg unik lak, beday hasni sama dgn papa..huhu,..dats y la hasni lebh rapat dgn papa..sowi yer mama..lahir kt KL, dibesarkn di SG.BULOH, SELAGOR, now mentap di RANTAU PANJANG Kelantan..
  • de sorg adek lelaki..asni paggil pak hitam sb gelap..hahaha...
  • hepy go lucky person n usually cpt lupe aper yg org buat jahat kat hasni..tp sgt sensitif..nmpk jer strong dr luar tp lemah sgt kt luar..
  • bercita2 mau jd peguam..hehehe..tp xtaw tercapai ker x..=(
  • luper nk gtaw..skg amik Dip.Pentadbiran Awam di UiTM Kedah terchenta..huhu..
  • punya classmate yg giler2..syg mereka sgt2..
  • sb clasmates yg skg ni la,hasni byk berubh..tengs...
  • punye 1 teman sejati..NurrulSyahhida..
  • hati telah dicuri yer..hehehe
  • sgt n teramat minat pada SNSD @ GIRLS GENARATION esp. YURI KWON..
  • sgt minat korea artist such as super junior,shinee,dbsk..
  • ske mkn aym..hehe..
  • pandai berjimat...dats y leh survive..huhu
  • suke memasak...tp xpandai sgt memasak
  • ske window shopping esp tym sales..tp wet selalu xde..=(
  • suke brg branded..hehe..dats y nk jd kaya..huahaha
  • suke berangan..org kate setiap sesuatu bermula dgn angan2..ngeh3..
  • suke perhatikan org..huhu..bkn skodeng yer..lbh suke tgk gelagat org..
  • mau jd kaya..tu sudah semestinyer..
  • xske org hipokrit..suke org ckp direct..
  • ske org tgur hasni dr puji..hansi sng trima kritakn yg membina yer..
  • ingin menjadi anak solehah n isteri mithali..kwan yg boleh membantu kwn nyer serta mau bantu org sush..
k la..sudah cukup 25 perkara ttng hasni..huhu..dis is me..!!

wahh..hbt x??

pisang gergasi..muahaha...sdp taw pisang ni..saleh,beli pisang ni taw.. ni la karipap hasni buat..amacam??dh kecur mulut kn..hehe

yuhuu..aper kbr sumer.??sht ngaak??hehehe..dh lme x update blog..selalu jer 0n9..tgk blog2 org..tp xupdate..besela..pnyakit malas dtg..nk bwt cner kn..nk cite pasal aper ekh??..hmm..psl karipap buatan semdiri..yeahhh...hehehe..bkn aper..cuty2 ni kn xde keje..so,tlg la hangatkn dapur umah..t msuk u xleh nk hangat kn dapur kn..huhu..asyik dapur mak su jer yg berasap..haha..alkisahnyer buat karipap ni senarnyer perkara bese bg family hasni..dh jemu pon..mama suke bwt karipap as mknn ptg..sb sng katenye..den,1 ptg,setelah kene halwa telinga dr mama, hasni pon buat la karipap hasil tunjuk ajar mama..dari membuat doh ke inti..dari membentuk karipap ke mggoreng..sume hasni buat..huhu..hbt x?percaye x??semetinyer anda kne percaye deh..krn ini crita benaran..bkn tipu2..huhu..karipap ni lau pandai buat..wahh..perghh..sdp bkn men weyh...nak2 mkn waktu ptg..dgn air teh ker..milo ker..lau org tua2 la mkn dgn kopy..huhuhu..ptg tu lak,de pisang kegemaran hasni..papa yg beli..papa pon minat gak pisang..sepesen jer 2 beranak kn..hehe..eh,ni bkn bisang buat cekodok taw..ni pisang yg besr..raja pisang kowt..raja mne??raja kapoor..haha..xdela..xtaw la pisang per..yang pasti...pisang besr..sesuai la tok diet..ha,saleh patud beli pisang nih..sesuai tok diet die..huhu..

Thursday, November 25, 2010

~Tell Me Your Wish~~ part 1

ello...lame benor update blog nih..haii..mcm2 jadi since kt final lagi..but now falina dh kembali..hehehe..well..sempena smgt aper update ni kn..ni sumer disebbkn aida..saper ag..die dgn senang hati mgupload details psaL SNSD a.k.a Girls Generation..lau nk taw, snsd ni adalah fav girl grup dr korea yg recently im addicted into it..sume psl SNSD akan falina selidik..wawawawa..btw,korg taw x saper SNSD ni?ok..a little brief about them..

Girls' Generation (소녀시대; 少女時代) is a nine-member South Korean girl group formed by SM Entertainment in 2007. The nine members are: Taeyeon (the leader), Jessica, Sunny, Tiffany, Hyoyeon, Yuri, Sooyoung, Yoona, and Seohyun . They are often referred to as SoShi (소시), or SNSD (mainly outside Korea), the first of which is an abbreviation and the second an acronym of the group's Korean name So Nyeo Shi Dae (or So Nyuh Shi Dae). In China, they are known as 少女時代 (Shàonǚ Shídài; or Siu Nui Si Doi in Hong Kong) and in Japan as 少女時代 (Shōjo Jidai).

The group has released two full albums, two mini-albums, and various singles. Their 2009 hit single "Gee" holds the record for being the longest running #1 song on KBS's Music Bank, having held the #1 chart ranking for 9 consecutive weeks.[1] That year also saw the group winning various awards, including consecutive Artist of the Year (Daesang) awards at the Seoul Music Awards, Golden Disk Awards, Melon Music Awards, and the Korean Cultural Entertainment Awards.

The group began a foray into the Japanese music scene in late 2010, with the Japanese remakes of their 2009 Korean hits "Gee" and "Tell Me Your Wish (Genie)".[2] In Japan they are under the label Nayutawave Records, a part of Universal Music.

well..falina actually dh lme knl grup ni..juz recently taun ni addicted to them..well..the reason is coz lagu single dyorg, "Tell Me Your Wish (Genie) yg buat falina jatuh cinta kt dyorg..haha..dyorg sgt sexy dgn kurus nyer,dgn pakaian marine dyorg..ha..yg mcm picture kt atas tu..lagu dyorg lak mmg sedap..dgr berulang kali pon xbosan taw..but yg paling capture my eyes is YURI unnie..chewahh...dh mcm die hard fan dh falina nih..lau kt picture ats,die berada kt tgh2 yg rambut hitam tu..waahhh..cantek gler la die..seyes lau tgk mvTell Me Your Wish (Genie), mmg terpegun la..n she so funny n natural..mmg len dr member2 die dlm grup tuh..n lau nk taw,Yuri ni pon antara yg plg popular dlm grup die..yeahhh...lau xcyer,try la tgk Invincible Youth kt KBS channel o kt youtube..mmg lawak habes la minah sekor nih..aper2 yg psl die,falina mesti nk taw..dr pakaian,cr die bercakap,berjalan,sumer la, falina perhatikan..dwahh..im back with my old one..dulu minat S.H.E Ella..now SNSD Yuri..well..kater dh addicted kn..lau surf youtube,mesti psl SNSD Yuri dulu..den bru SNSD..den mule la nk cr video2 o drama ker,show2 dyorg tym mule2 nk debut smpi skg..n sbb tu la skg dh jd peminat nk donload sumer psl dyorg..now falina de 5 show pasal SNSD..n will be fully donload soon..bygkn..psl S.H.E. kite kiv dulu kay..n falina akan cte details pasal invincible youth later on..

dlm SNSD ni.,,de la a few yg falina minat selain Yuri..salah org is Tiffany n Sunny..Sunny ni dulu falina xminat sangat..plg xminat la dlm grup ni..tp bile tgk IY, falina dh suke dgn gaya bersahaja die..

nk taw yg mane Yuri ni...ni la org nyer..

okie..tu dulu psl SNSD and Yuri..sbb byk la citer nk di ceritakan pasal dyorg ni..akan ade smbungan2 nyer taw..hehehe.tgguuuu....till den..daaa

Tuesday, October 26, 2010

mcm2 hal lah..ish3...

xtaw nk express aper..but the last2 day of the study really tense me out.. a lot have happened..so challenging..how am i supposed to act?with the member grup that seem not to be serious while we are in the of making the research proposal..and why my mistakes always been the issues??oh,when u guys made the mistakes,as any of u realize it?no isnt...hey,come on la..im not perfect..so do u guys..if im the one who have to care but ur feeling, how about my feeling?do guys care??..seyes ly..i love u all..but be considerable la..huhuhu..hope diz feeling gone as soon as possible.

Thursday, October 14, 2010

ni sumer gilerrrrr....!!!!!!!!!

arrgghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....hasni mulekan dgn jeritn..xske gilerrr..geram yg Amat..!!!! napelah ko nk kcu hasni....plez la..let me rest in peace..do not even disturb me again..juz because hasni bek dgn kmu,u can take advantages..how's bad r ur thinking..u came nicely to then u mess up my grup.juz b'coz u r comfortable wif?ceeitt...dun be so selfish la gurl...how am i supposed to accept u if u cannot do your work..ur last aseyment showed everythin u know...k fine,..if u insist to join my grup..if my grupmates majority accept u..u can join..no matter..but one thing..i wont be wif u anymore..either in grup aseymen or any activity next sem...u have our own fren rite..that u most confortable wif..then..go for it..dont bother to ask me to take u into my grup..ok..God..help me plez...

Tuesday, October 12, 2010

mY fantasi..~`

sudh lme x update blog nih..huhu..rse mmg nk tulis mcm2 kt sni..tp biarlah dulu..akan hasni cter sgla detail2 per yg berlaku sepjg hasni hujung2 sem nih..huhu..hari,gatal lak tgn nk berbicara psl cinta..cinta saper?cinta hasni falina..sempena?sb hasni trigin nk luahkn kt blog ni..so,ske hti la kn..

1. hasni nk laki yg betol2 sygkn hasni sb hasni..bkn kerana fizikal,harta o ruper..cz hasni mmg xde sumer tuh..
2.die sgguup korbankn mse,wang n ape jerlah tok hasni..bkn nk ckp hasni mate duitn o wt,cz once die sggp wt begini,hasni akan wat double dr aper yg die bwt..
3. sggp temankn hasni bile diperlukn..makna kate,lau de bberlaku musibah kt hasni n family,die sggup temankn..sggup tggalkn keje die demi hasni..
4. hrmatkn family hasni n xberkira dgn family hasni. family means a lot to hasni..lau die dpt get along dgn family hasni..thats better
5. be fren wif my adek..cz hasni de 1 org jer adek..lau die dpt jd kwn dgn adk hasni,xksh lau hasni lebhkn adk,.thats wud be nice..
6.memahami keadaan hasni..
7.tdk mementingkan diri..
8. ciri2 wajib bg lelaki ideal tiap wanita..
once die memenuhi criteria nih, hasni sggup bwt lbh dr yg die lakukan...cukuplah family hasni diutamakn dulu..so, i had found one men..that y im feel sooo lucky..he's rely can cooperate.. but my question..am i gud enuf 4 him??? scared to think of.. i dun want to hurt him..not at all..but wt if he hurt me?is he think as i am?dont want to hurt each other?wut am i gonna do?keep it n cry?o tell him?gosh.. i rely dont knoe..n hate to think of have fight wif him..im a person that easy to hurt.many of my frens looked me as tough person..but its not..im easily can cry when people that i love hurt me..instead of md at them, i rather keep iit to my self..dun noe how to express..hmmm..whtever it is..that lucky men, ive found several types of my ideal on u..hoper u gonna be urself..its ok if u're not fulfill in my criteria,cz evryone isn't same..but its ok..i like the way u re..ok...=)

Monday, October 4, 2010

seyesly..

i miss my bff..when ego had conquered the body n mind..everything seem to be useless..im not as whut u guys think of..ok..thats all..

Saturday, September 11, 2010

gotcha..!!

uuu laaallaaaa..ttbe kn..hehe..salam sme..n salam 1 malaysia..hehe..well..rayer kedua falina beraya di kelntan..means...rayer pertama di kedah..well..bess woo..smpi2 de hari kmis tu kt uma nenek..nenek dok tgh bakaq lemang..perghh..masyuk..haha..bile smpi kedh kn..men mercun la plg bes..berlawan2 mercun n bunga api..xbley bla..siap attack2 ag tuh..ahaks..huhu..best2..mkn apper?..hihi..tok sah ckp la..mcm2 mknn la tym ryer ni..dok tadah perut jer..hehe..fuhh..but kne jg2 la..det maa..dh ler sedare2 kt kedah dok puji slim jer.haha..aper..dh kecik skit..,xper2..skit2 lme2 jd bukit..aminn..puhh3..huhu..ary ni puas tdo atas kete..tu yg de mse nk update blog nih..actually terase nk update setelah di kejutkn dgn hot news dr ida..waaa..ida really got me lah..aishh..xleh simpan rahsia..aiyoo..citenyer..alkisah...:
huhu..falina msg la kt skype tnye kt ida,nk x cter lagenda budak setan..tup die bls,die nk tunujk my bf kt mak die...aiiyoo..mau xterkejut beruk falinaa..mak dh taw..malu la nk dtg umah die lg..segan..xtaw nk ckp aper dh..ida pasti dh story hbes2 la kt mak..bru plan nk gtaw mak psl fizi insyaAllah,lau de jodoj,dkt2 nk bertunang t..tgk2,ida dh spoil dh..mmg haru la dak cetot nih..ish..xtaw per dh nk ckp..yg best..mak ckp,fizi sesuai dgn hsni..huu..bkn sng kn mak nk ckp cmtu..hope doa2 mak makbul..amin..hope jgn smpi ayh ida taw..lau x,agi haru..xtaw nk letak muke dh nih..aiyoo..but yg pasti..mlm ni mmg hadiah yg best tengs ida..hahaha...

Wednesday, September 8, 2010

mood..rayer2..!!

hohoh...elo2...salam 1 malaysia sumer..haha..bunyi cm penceramah di pagi hari kn?bkn? ala..ye kn la..huhu..aper lA falina megarut ni kn..ceh..hha..sjer..nk berseloka..kih3...

musim rayer ni la falina plg suker..naper?sbb dpt shopping baju bru la..hak2..mau nyer x kn..hobi setiap org esp. for gals..haha.oke..1st pit stop tok shopping was jln TAR..waaa..bese jer jln TAR ni..notin much..seyes i said..huhu..bkn nk bangga o kutuk.maybe ni 1st tym ive been there n not expose much on that area..haha..falina g dgn parents..so,jln2..kami jln2 ag..smpi lutut dh lemah longlai..ikut hati nk jln2 ag..kecian la kt mama n papa..org tue katerkn..dh lamer dyorg x g..nsb la papa igt lagi tmpt tuh..yelah..tempat papa n mama selalu dok dating dulu2..hahaha..pasni jadi tmpt falina dating la yer..haha..uppss..tmpt tu lak xjauh dr sogo..so,pasni tu la tmpt falina nk window shopping selain mid..haha..hary lak g sg buluh..ttb jer falina dikejutkan pg2 lagi oleh mama..nk g destore sgbuloh..i said,,alaaaaaaaaaaaa...xdpt la nk date..jumper org tersyg..hahaha..org tuh dh kuar n berhampiran dgn falina dh..xdpt jumper..but xper..famili is more important..
well..best jg shoppig dgn parents..haha..dh mmg manja kowt falina nih..bli baju pon bw papa..papa la dok cr2 kn jg bju n jeans..seyes..i miss dats moment..nsb la wet papa siap2 bg kn..ha..amik ko rm200..terbelalak mater nih..haha..kaasut lak dgn mama..mmmg terbek la. papa n mama..i luv u so muchhh..muahh...mama kater,taun ni la adek n falina dpt mewah skit berbelanja..maybe sbb taun lepas kami berada di klate..klate sush skit la nk cr pakaian..maybe bkn tempt kami la..overall..sgt puas hati..sbb sume yg nak dpt..hahaha...
esk lak,xsbr nk blk kdh..huhu..adk falina dh 3taun xblk kedah..haha..taun dpn n 3taun lagi,falina pulak..xbesh la ryer kt kedah..xtaw naper..huhu..well..lepas sahur nk bertolak..so,by noon,shud be arrive..wahh.xsbr nk bakaq lemang..kt kedah nenek buat lemang..kt klate lak buat ketupat..wah..very the good la dat lemang..waahh..papa mesti suke..mama kater ble g bzr ramadhan jer,bli lemang..pastu komplain xsesedp nenek masak..papa2..mmg la xsmer..adoy..nmpk ssgt dh rindu kt nenek..xper2..akak paham papa..esk kiter nk blk kn..hehe..
ok la..t falina update lg kay..till den..samat hary ryer..

Sunday, September 5, 2010

kmu mmg pandai buat bising kann....!!!!

hohoho..tidaaakk..mmg maalu hary ni..alkisah bermula pd kls sir mahad kul 2..ok as usual.kaki dtg lewat la katekan..msuk jer..sume org tgk..sir dgn muke ketat die la..kami berlima..falina, nik,cheng,mus and hady..hahaha...mmg la kne denda sume..nsb 20sen jer..haha..kelas hary ni rilax jer..ook la..but yg best.ade jer kne denda..nik kne denda 10sen sbbckp tak nak la..syed 20sen la..hha..mcm2 la sir nih..huhu..td quiz pon open book...best cukup..yg plg best falina kne mnyanyi lagu rye bersameer aimi..sempena?hahaha..sbb nk kne kn org la sgt..sir tnyer nk bg denda aper pd org yg dpt rendah..dan2 falina n aimi ckp suh nyanyi lagu ryer..serentak agkat tgn..last2 kami berdua yg kne menyanyi kt dpn..waaaaa...sgt malu cukup..falina xhenti2 ketawa cz malu..xsgka kne nyenyi kn..waduh..aimi xperla..suke.dh bese kne nyanyi..ni falina..dpn 1 batcjh taw..mau xsegan..last2 kn jg nyanyi pas sir ugut nk kne denda rm20..berkocoh2 la p dpn kelas..aimi lak,dan2 nk nyanyi lagu jingle bell..ha amik ko aimi..kne marah dgn aimi..nsb xkne denda 50sen..lau x,pokai falina ni..last2 nyanyi lagu nazam lebaran..mmg la kmi ni penyanyi amatur kn..nsb xsuruh nyanyi whole lagu..adoy..malu mmg xxterkater la..hak3..well..new experinced today la..

Friday, September 3, 2010

ok..superb..hahahaa

ok..mmg superla hrni..falina tdo BGN KUL 2 PTG..hahhaa..xprnah2 falina tdo bgn beitu lewat..mmg nyaman la hri nih..perghh..yg best..pale pon bengong2..pening..haha.bahana bgn lewat..lau mama taw,mmg bising la..ape ank dara nih..bgn lewat2..pot pet [ot pet kt situ pon dh sjm..hehe...windu kt mama laa...mama..akak nk blk dh ni..sbq noh..huhu..ok..mari kite revise naper falina leh bgn lewat hary nih.. 1> smlm qiam kt pusat islam..kurg la tdo..o xtdo xnyenyak..pastu..sahur lak dgn ns goreng pataya..sponsor by pst islam..mmg la kenyang kn.. 2> hary ni hjn..pg td pas blk dr pst islam,hujan lak taw..hjn rahmat kowt..mne la taw LQ pg td..moga2 gitulah hendaknyer..amin 3> falina mmg nantok..hahah..mne nk cukup tdo kn cmni...hr2 tdo xcukup..kire hary ni qadaa la..hahaha mmg best tdo bgn lewat..nyenyak giler...biler la bole rse begini lg..hehe..ha..tym kt pst islam tuh..kami bertiga bw la ank2 kmi..hehe..ank2?ank patung la..kmi still not narried yet la..tgh2 men2 dgn ank patung tuh,terdetik la nk amik pic..so kiut..haha..ni la anak ptg tuh..3 sekawan..hehe..comey jer...

Tuesday, August 31, 2010

berakhir sudah..~~

owh..berakhir sudah sgla yg ptd berakhir..mggu ni de 2 event yg mmg berat..smpi lenguh n biul pale nih..disebbkn bz..lme sudah x menconteng2 kt sni..hehe..xde mse kowt..huhu..ok..coret2 sne sni.. 1st is program bubur lmbuk perdana anjuran mtk-jpk..mmg super clas bsr..kiteorg kne sediakn bubur lambuk tok satu uitm..bkn shje pelajr..ttp staff2 jg..adoy..mmg berat ni..meeting xpyh la ckp..asyik meeting jer..nk bg program berjln lancr..huhu..hari ahd, 29.9.2010..selepas jer teraweh..sume jpk n jb setiap kolej berkumpul tok gotong-royong.gtg-ryg aper..ok..4 guys,they need tok chop all the meats n basuh all the periuk yg besr2 tuh..well tu mmg keje dyorg pon kn..hehe..for gurls, as usual..chops all the onions,carrots n all la..mmg best..kteorg sume berkumpul reramai,xkira jpk n jb kolej aper,msing2 bersatu tok membuat keje..mmg la best..well 4 me..its getting more fun because i've get closer wif my jb..hehe..they all r so cute, funny n nice..aper yg falina suh,in giving formal works, they all do it..well..falina sgt terharu..tengs adek2 ku syg... 2nd day is when the event is happpening.well, all the crews involved get permission from campus director that we can wear sports attire rather than corporate attire.well.falina sgt suker..yeayy..xperlu la nk gosok baju kurung ag..hehe..mmg padanla pki spots attire cz sume crews therlibat secr lgsng dlm penyediaan bubur lmbuk tu mgikut shift msing2..well..mmg de smgt gtg-ryg nih..haha..dan2 tym kul 2,falinan melor ditugaskn tok membeli bekas utk bbur lmbuk vip dgn mpzek..ala,bunga hiasan yg nk pin kt bju tuuh..hehe..aper la..merempit la kmi dgn moto kuzai..2jm jg la mse nk settle sumenye..huhu..den,kul 6 kne g pusat islam blk..huhu..mjlis berbuke pose bermule selpas mjlis ceramah oleh mufti kedah..hmm..mcm2 la yg berlaku amomh jpk..erse xpuas hati la..itu la..ini la..yg best bg falina,dpt berbuke bersmer kwn2 keangkatan n jb falina..wah..setelah habes sesi sakat nyakat dgn syahirah n sesi bergambr, tbe giliran sesi bergmbr dgn jb falina..mereke sume comey2..hehe..well.after terweh, all jpk got postmotem on this event..well,bcoz of some jpks absent,we all celebrated merdeka's day at pusat islam..de la jg bunga api nyer tuh..hehe..well.overall, monday was a tough and tired day...fuhh.. 2nd event was ETR test..wahh....freaking out beb..xde mse o well prepared lgsung tok tet ni..yelah..sbuk dgn program bubur lmbuk..blk jer dh tgh mlm..esk klas ag..mmg xde mse nk bce taw..sept bce pon pg selase..hary merdeka..masyaAllah.mmg kelam kabut jg la...dan2 leh tdo tym bce tuh..ish..mmg la kn..lau dh kaki tdo tu..sumer xsedar..hahaha..test lak mlm..aper lg,brjln la dgn pantas menuju dewan mini after berbuke di pusat islam..huhu..berdebar2..dup dap dup dap nih...waktu jwb tuh..mcm2 rrse..ahaha..mostly igt nk blk la..huhu..Alhamdulillah..even xwell prepared,de tggal soklan..but agak puas hati jg la..den..aper lg..merdeka lah..huu... wah.. sudah puas sy menconteng..mau bersiap tok ke kela..t update ag..daa... bersamer nurin and syahirah.. ok aksi candid.. giler gmbr jg dyorg nih..hehe bersamer junior merangkap jb2 falina

Saturday, August 28, 2010

indonesian yg ***

hish..td falina dh beria2 tulis..dgn smgt waja nyer...siap donload Jalur Gemilang ag nih..tgk2 hlg sumer..hish..hampeh tol..eeiii...grm tol..paper pon..sy sygkan Malaysia..HIDUP MALAYSIA..mERDEKA..

Friday, August 27, 2010

oh puyuh..

ni adalah tmpt tok pengeraman anak puyuh ni pula lori tok bw anak puyuh.. agak serba gune cz boleh letak dedak.. harganyer..rm100 000..huhu..mahal sugguh ni lak puyuh dlm sangkar yg de hampr 10 ribu ekor tok 10 meter persegi.. sangkar ni dlm kandang..harga kandang ni siap sume rm50 ooo..hooho mggu ni hasni n kawan2 sume g kuar nk settle kn aseymen etr..adoy..mcm2 la.nsb hary khamis cuty..xde klas..so kteog pk nk all out la..kamis g mpsp..tnye cane nk bke perniagaan..wah..gitu ha..mcm la nk bke syarikat btol2..huhu..agak pnt jg la hari khamis tuh..adoy.blk2 jer leh rehat jap..cz nk berbuke kt pi dgn aida..pergh..mknn kt pi mmg sedap taw..rugi saper yg xberbuke kt pi..huhu... sabtu lak..khamis lak..kteorg sume g pkok sena.tmpat ladang puyuh tuh..adoy..agak jauh..smpi hasni tertdo dlm kete..hahaha..nsb la org yg drive tuh..sampi2 jer,bkn trus g ladang,..singgah uma melur jap..dak laki nk p solat jumaat..aper lg tdo la....umah akak melur tu,tdo lah bg perempuan..huhu..sgt masyhukk..huhu..dden..grk la kami ker ladang puyuh..masuk jer ladang puyuh,kmi disambut oleh sekor lembu jantan yg sgt BESR..atok lembu rse nye..besr2..seriau cukup..nik smpi takut2 dh..hahaha..masuk jer ladang puyuh..BUSHUK WEYH..adoy..terpakse la tahan..ladang kn..tahi lembu merate2..smpi jer kandang puyuh..tgk ko ha..sgt besr cukup..1 kandang le 2-10 ribu puyuh..mau nyer xterkejut kteorg,,..sgt byk taw..adouy..nsb la owner tu bek ..die tlg kiteorg..cte sume yg die taw..siap bg pndagn lag..solute la EN PUYUH..hohoh..

nik n zul smpt jg la beli telur n puyuh..hasni xle bli cz nk msk cner kn..dyorg dok luar..leh msk..sni dapur gas pon xde..sgt sedey taw..huhu..kami pon meneruskan perjalan pulang..kali ni zul lak driver..huhu..sempt ag la hasni tdo..huhu..tdo jer kn kojenyer..wweell..hasni nek kete mmg cmtu..mmg nk tdo..lau blk kg tuh..dlm 15 min jer leh tdo..hahaha..hbt x..kufufu...well..xmo la cte lbh2 akan kelebhn diri nih..hak3..smpi sp,trus singgah bazar ramadhan kt taman ria..adoy..pjg cukup bzr nih..xtaw nk pilh aper..hasni ,nik n melur terpkse round dulu..last2 tggl hasni n nik jer..huhu...haruslah..kmi ni kaki jln..hehehe...pastu smpi bilik..trus rht..huhu. hary sabtu lak..chill jer.. WAAHH...HASNI SUKE HARI NI.. huhu..tenang jer...bgn kul 10.30 taw..den kemas2 blk..rse selese lak blk nih..huuh..selamat tinggai habuk2..huhu,,..ptg kul 3 de meeting jpk..wahh..xde la tenang sgt ni..hary ni target nk bce etr n jurnal..esk mesti sir tnye jurnal tuh..adoy..mate..betahanla k..gambateh..huuhuh..daa..

Monday, August 23, 2010

damainyer..

damai nyer...tu yg hasni rase bile berbuke di pusat islam..mmg tenang..dgn kesederhanaan nyer..agak ramai jg la org..yelah,ramai yg xmo g pusat islam sb jauh la..pastu mknn free,..mesti dyorg igt jatuh standard la..hasni pon pk mule2 cmtu la..but once i had experience it..wow..subhanallah..sayup2 jer..mmg tenang n damai...mknn lak bkn sebarangan..td jer ns daging..dgn bubur la, pisang la..air sirap n bandung taw..huhu..hope hasni dpt nk teruskan begini..aminn

Sunday, August 22, 2010

maSYAllah...

ya Allah, perkenankanlah hajat hambamu ini ..
hati menjadi kmbali tenang setelah mghdiri program training ESQ..mmg best..mmg memberi keinsafan yng mendalam..program ni berlangsung di dwn utama UiTM p.png..dewan baru katekan..cntek n sejuk giler..2hr disana..2hr kesejukn..even pki swearter nyer..hary pertama,kami diajar megenali ALLAH YANG MAHA ESA..betapa hati ni terasa sgt kotor..ya Allah, ampunkan dosa hambamu ni..hasnie menages semahu2 nyer pada hari prtma..igtkn hatii ni kebal..xkan nages..namun,ego hasni jatuh sujud kpdMu..menageslah hasnie dgn hati yg sungguh terharu n sujud padaNYA..dgn sounds system yg sgt kuat,skin yg besar, visual yg mantap dgn trainer yg lwak n berkaliber, ESQ ni benar2 memberi satu peluang yg baru dn pengalaman yg sgt x dpt dilupakan...setelah pnt menages seharian, pnt duduk n kesejukn,kami pn bke la pose..mknn sgt sdp..hehehe..hasni tggal kt hostel baru..yg de lift..hahaha..cam batak kn..hehehe well bese la..sahur sgt sdp..walaupon jauh kan.hari kedua, kami diajak mncintai Rasulullah..mnages ak lagi kerana melihat kesaggupan dn kesungguhan Rasullulah dlm mengembang agama islam..rindu akan mu wahai Rasullulah....
namun,program ni ade sedikit cacat celanye...bkn kerana progrm tu ttp krne peserta yg hadir.krn seorg budk ni yg mgikituti program ni..subhanallah..walaupon kami dijar untuk meyucikn hati,memberi zero perseption ni masih,namun hati masih xdpt nk mehindarinyer..sgt rse xtenteram apabila melihat muka dak tuh..mgkn disebbkn ape yg die buat pd hasnie n setengah jpk len..boleh lek die buwt statement psl hasni kt blog die."ade xde akak tuh smer jer"..eh elow...kmu igt keje hasni nk layan kmu jer..kamu tuh saper?sdr skit k..byk lagi keje hasni nk buat dr melayan kmu tuh..tlg la paham..xperlu nk hipokrit dgn hasni...hasni dh taw tembelang kamu tuh..bru part 1..sedar skitt diri.jgn smpi tahap kemarahan hasni dh smpi kemuncakk..had kesabran org de had nyer..n if culd, stay away from meee...!!.. plez let me cold down k..subhanallah...hasni senarnyer xde la nk mrh sgt kt dak tuh spjg kt ESQ..setelah bce blog die, hati ini menjadi panas..astagfirullah...tenangkan lah hati hasni...by tym tu tym, i'll watching u dak..if the situation get worse, dun blame me if i'll be pissed of on u.. by that tym.. even president of mahsuri wont help u either. huh..subhanallah......

Wednesday, August 18, 2010

semak pale jer..

ish..mmg semak..gerAm jer..sb org tuh..my mud is ruin..from gud mud to bad mud..ceiitt..aper..bgs sgt ker kmu tuh,..tnye eluk2,jwb la..elow,jgn la pasan bagus sgt ekh,..sume org xpuas ht dgn kmu..bkn nk kater diri ni bgs but tgk keadaan la...hishh..haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......gerammmm3....!!!!

nsb haal yg lgi satu dh setel..hope xde mslh..lau de jg,ak xtaw nk nk bwt aper..

Thursday, August 12, 2010

hari yg indahhhh...

yeay...akhirnye smlm dpt jumper org tuh..hehehekt sg blh at ktm..he picked me up there, went to benk 4 bills and we went to benk first then OU..surely,me dying cz happy..2nd date of course..and he seem tall 4 me although we both know he taller than i..hehehe..like he new hair styler..smart n kemas..huhuwe saw film 1st tym togethr..uhuh.wah..unxpected la..of course, he bought it..then we were walking ,some cit cat..heehe....den have some moments wif our kameras..hahaha..when it wud be the next date?hahaha...then, suddently my mud on assesment is high..hahaha..no wonder la knnn...

Tuesday, August 10, 2010

selamat berpuasa..

selamat berpuasa di ucapkn pada seluruh umat islam di dunia ni..marilah kite samer2 bermunajat mengimarahkan masjid..hehe..yeay..1st day pose kt umah..nsb la mggu ni cuty 4 hri..giler best..hahaha..but cuty2 pon de keje la..aseyment n kuiz n test..dtg berjela2...xper2..sbr dlm membuatnye,,..huhu....b4 pose..mcm2 dugaan di alami..aiyoo.sentap jer keje..hrp2 pasni xde la nk sentap2..huhu..ha..im addicted with hamster la..wah..nk bli hamster..kpd sesiapa yg bek,tlg belikan sy hamster..hahaha..jebon jer kn..hehe
bersamer hamster nik=nikoo..!!

Wednesday, July 21, 2010

serabut tol..

aahhh...tekanan ak beberape hari ni..mudy jer memandang..dh le sbuk pk pasl festival tuh..hal len ag..2hr ni ak mmg hlg mud..smpi 1 kelas tnye ak per jd..dyorg kate muke ak cm sakit..td pon bru jer org tgr muke ak nmpk sakit..sakit ker ak?..jwpn..MMG SAKIT!!!! sakit hati..rase keseorg sgt..cm xde saper nk bergantung..kwn bek?hmm die pon xendahkn ak..pandai2 la ak..ak pn dh xleh nk harapkan die tenangkn ak..akn ak jauhkn diri ...mmg ak rase sunyi..nk nk JERIT kuat..!!!!...rase cm nk accident n koma sebulan..pastu nk hlg igtn..bru puas hati...jgn biar diri jd hamba cinta...tu lecturer ob ckp td..hahaha..xde nye la nk jd hamba cinta..cinta biar berpada..hopefully i'll be back as normal as usual..God..pless help me..
b4 dat..pic ala2 model..hehe..pasan jer..